Gesetteld - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu Gesetteld - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu

Gesetteld

Blijf op de hoogte en volg Marijke

05 Februari 2014 | Spanje, Salamanca

Aangekomen in ons appartementje gingen we eerst onze kamers schoonmaken. even later kwam ons nieuwe huisgenootje, ze heet Raquel en komt uit Zwitserland. Leuk meisje en houdt ook van een schoon huis, wat een geluk voor ons, ze heeft heel de keuken en 2 badkamers schoongemaakt haha, we hebben wel een beetje geholpen hoor. Ze kan niet zo goed engels maar wel goed spaans, eigenlijk alleen maar beter want nu moeten we wel spaans praten. De afgelopen dagen een paar dingetjes gekocht om de kamer een beetje op te vrolijken, zoals kaarsjes, en zo ook weer leuke winkels gevonden. We hebben tot nu toe nog elke avond gezellig samen met z'n drieen gekookt en gegeten. De eerste nacht was trouwens een ramp. er lag zo'n vies dekentje op bed en het was zondag dus we konden geen beddengoed kopen. no way dat ik onder die deken ging slapen dus deken weg, trainingsbroek, sokken, pantoffels, shirt, trui, jas en sjaal aan en slapen maar. Toch een beetje koud, maar nu heb ik een fijn bedje.

We wilde zondag uitgaan, maar toen was er niks te doen. we zijn toen iets gaan drinken bij cum laude (een kroeg) en daar was weeeeeer de jongen van de taxi. moesten meteen gaan zitten tussen heel veel andere mensen, want ze keken naar de superbowl. Maandag wilde we uitgaan omdat zondag niks was, maar de kroegen gaan hier pas om 1 uur open. Amandine en ik hebben toen een film gekeken tot half 2 en toen hadden we geen zin meer en gingen we slapen. Gisteren zijn we wel uitgeweest (thankgod eindelijk) naar camelot. je betaalt 5 euro entree en dan mocht je van 11 tot 3 onbeperkt sangria en bier drinken jeehj. Ons huisgenootje was ook mee en het was zo leuk dat ik er niet zo veel meer van weet ;)

Morgen gaan we voor de 3e x naar de universiteit toe om de coordinator proberen te spreken, want ze is er steeds niet. maar maandag beginnen de colleges. in die week kan je random colleges volgen zodat je kan kijken of je het vak leuk vindt.

¡Adios!