colleges en stierenvechten - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu colleges en stierenvechten - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu

colleges en stierenvechten

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 Maart 2014 | Spanje, Salamanca

Weer een weekje voorbij!

In het weekend van vorige week hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan. Op de zaterdag waren Amandine en ik alleen thuis, want de rest was naar Toledo met zo'n organisatie. We waren niet mee, omdat ik daar al een keer geweest was en Amandine hoefde niet. We hebben toen heel het huis gepoetst (lees: salon, gang, 2 badkamers, keuken) en verder wat dingen voor de universiteit gedaan. Ik had ook nog met Liv the sex and the city in het spaans gekeken.

Elke maandagavond is er beerpong in de Camelot, dus daar was ik gaan kijken met Amandine en Liv. Als je mee wil doen moet je er al om 22.00 zijn, maar we waren er later dus hebben gewoon gekeken, maar was leuke avond! er was een groep Nederlanders, die waren hier met school voor een week, dus dat was gezellig totdat ik tegen een jongen zei dat ik een vriend had, toen was hij meteen weg haha.

Woensdag waren we tussen de middag thuis en wilde ik gaan wassen, maar er zaten nog kleren in de wasmachine van een huisgenootje. Ik als lief kind de was opgehangen, was ie nog niet schoon ieeeeee. nee had er niks van gemerkt gelukkig. Na ons laatste college moesten we wachten en daarna "verplicht" serie kijken, een aflevering van de soprano ofzo, geen idee waar dat goed voor was. maar we hadden tussendoor geen tijd om naar huis te gaan dus hadden we lekker tapas gegeten met Essi (meisje uit Finland) in de cafetaria.

Donderdag heb ik als een echte spanjaard tussen de colleges een siësta gehouden, had zooooo veel energie gestoken in opletten bij de colleges.. Samen met Charlotte, Marlieke en Marlon avondgegeten over Skype en daarna verkleed voor de avond. er was een feest in de cum laude georganiseerd door de AEE met als thema 'carnaval'. konden we toch een beetje carnaval vieren, ookal zitten we in Spanje. De volgende dag beetje lekker uitgeslapen, want ja heb op vrijdag toch geen college. als middageten tapas gegeten met het huis en nog 3 meisjes. je moest dan op een briefje de nummers zeten van de tapas die je wilde en je naam doorgeven zodat dat om kon worden geroepen als het klaar was. dus aan de bar, como se llama? Marijke. como? Marijke. Malaica? ja prima laat maar haha. Daarna door de winkelstraat gelopen en neusspray gehaald, want ik was hartstikke verkouden. even later zat ik rustig in de huiskamer de LINDA te lezen, toen Amandine binnenkwam met een bosje bloemen die voor mij waren. ooh voor mij? Ja van Paul, Lieeffff :)

de zaterdag gingen we naar Ciudad Rodrigo waar de stierengevechten zouden zijn. heel leuk kwam ik in de bus erachter dat ik mijn telefoon én portemonnee vergeten was, hoe dom, maarja kon niet gestolen worden. de straten waar de stieren gingen rennen, waren al afgezet en daarom heen waren er verschillende dingen te doen. er was een kermis, veel kraampjes met souvenirs en natuurlijk veel barren, bandjes en verkleedde mensen. we hadden van de organisatie waarmee we waren een plattegrond gehad met een aantal punten waar je goed het stierenrennen kon bekijken dus daar waren we heen gegaan. leek wel de lelijke versie van de chineese muur, want hij bestond uit zand ipv stenen. maar daar stonden we hoog boven de straten en konden we alles goed zien. Je moest daar een muurtje op klimmen, maar daar lagen distels of iets dus ik heb nu nog 3 splinters in mijn vingers zitten. Toen het rennen begon zag je uit de verte zo'n mensen massa aankomen. deden echt veel mensen mee. de route van de stieren was niet zo lang dus ze liepen een paar keer heen en weer. de zwarte was echt veel agressiever dan de bruin/witte stieren, maar heb geen mensen gepakt zien worden. Soms gleden de stieren uit, was echt heel zielig en die mensen die mee renden die gingen dan aan zn staart en hoorns trekken om hem te helpen om op te staan, gekken haha, zou niet zo dichtbij hoeven te komen. dat rennen was eigenlijk zo voorbij, we zijn toen naar een bar gegaan en later waren er ook nog stierengevechten. Ik was echt voor de stier, zolang hij maar niet het publiek in zou springen. er waren 4 stieren, wel allemaal een voor een natuurlijk en er was altijd 1 man die met de stier vocht, en nog van die hulpjes die meteen aankwamen als er iets fout kon gaan. eerst ging de torero met de stier "vechten", eerder spelen want hij werd toch niet geraakt. dan kwam er een man op een paard met een speer, die stak dan de stier zodat ie bozer werd. het paard was trouwens helemaal ingepakt zodat er niks mee zou gebeuren en ook zijn ogen, zodat ie niet zou schrikken. Daarna kwam er 2x een man die beide keren 2 speren in de stier stak en later stak de torero nog een zwaard in de stier. soms trokken ze die nog eruit en duwden ze m nog een keer terug. Het stomste vond ik nog dat heel dat publiek ging klappen als het zwaard erin ging, maar dat is dan sensatie ofzo voor die mensen. later in het restaurant zaten we ook met een vrouw te praten en die zei ook van ooh maar die hebben geen pijn hoor, ja die is gek. maar als de stier niet meer kan, gaat ie liggen en dan wordt zijn nek doorgesneden aan de bovenkant en daarna weggesleept door 2 paarden. en dat dus 4x, wat een feest. Ik heb het nu wel een keer gezien, maar als ik nog een keer kon gaan, zou ik dat niet doen. had ook een paar filmpjes gemaakt en je hoort me de heletijd op de achtergrond "aah nee dat is zielig, ooh nee" dusnee niks voor mij.

De zondag een beetje bijgekomen en wat voor de uni gedaan en amandine ook verslaafd gemaakt aan de serie blacklist. 's avonds uiteten geweest met het huis en nog 2 meisjes, even geen tapas, maar naar de chinees haha. we hadden allemaal iets van vlees en rijst of iets besteld, ik dacht al dat gaat m niet worden. pff heel de tafel vol, veel te veel. dus dat werd een doggiebag.

Verder alles goed en weer genieten van een week colleges! vandaag hadden we ook afgesproken met 4 meisjes waarmee we in een groepje zitten bij een vak om een opdracht te bespreken die we samen moeten maken. Maar pff ze praten echt snel en ik was net wakker dus dacht laat maar gaan, hun namen gevraagd en verder niet veel gezegd ;)
tot volgende week waarschijnlijk weer, hasta luego xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2014

Paseo por España y Fallas en Valencia

03 Maart 2014

colleges en stierenvechten

21 Februari 2014

adios

13 Februari 2014

Holaaaaa

05 Februari 2014

Gesetteld
Marijke

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 3615

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: