Holaaaaa - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu Holaaaaa - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu

Holaaaaa

Blijf op de hoogte en volg Marijke

13 Februari 2014 | Spanje, Salamanca

Weekje geleden, maar ik leef nog! vorige week heeft een vierde meisje ons huis vol gemaakt, ze heet Liv uit Duitsland. We hadden toen nog een aantal dagen vrij voordat de colleges begonnen, dus we hebben toen de oude en nieuwe kathedraal bezocht en ook de nonnetjes waar we koekjes van hadden gekocht. We hebben ook nog een x tapas gegeten met Raquel, wat erg lekker was. Nog genietende van de vrije dagen zijn we nog uitgeweest naar camelot waar we een paar Nederlanders hebben ontmoet, maar die hebben we nu eigenlijk al even niet meer gezien haha.

Nadat we eindelijk een groepsmeeting hadden gehad met de coordinator, was er weer wat meer duidelijk over inschrijven voor vakken etc. en hebben we ook wat andere Erasmus studenten ontmoet, maar daar hebben we eigenlijk nooit college mee. Heel deze week hebben we vele verschillende colleges gevolgd. Sommige leraren/leraressen praten echt te snel en onduidelijk, maar gelukkig zitten er ook verstaanbare bij. Maandag zijn we wel een beetje bang gemaakt haha. Toen we ons lokaal binnenkwamen zagen we alleen maar Spanjaarden en die keken ons allemaal aan alsof we aapjes waren. De volgende dag hadden we een werkcollege van dat vak en moesten we in random tweetallen met elkaar praten en later aan de groep vertellen over diegene. Ja in het spaans natuurlijk. De spanjaarden zaten een beetje te dollen en grappen te maken over elkaar, maar als Amandine of ik aan de beurt was zeiden ze sssssst, ja heel fijn. maar beide goed er vanaf gebracht. Eergisteren met het uitgaan zijn we ook nog iemand van dat college tegen gekomen dus nu zullen we geen aapjes meer zijn denk en hoop ik. Amandine en ik hebben nu 5 vakken gekozen en moeten tot dinsdag wachten totdat we ons in kunnen schrijven. ik weet al wel mijn rooster en ben elke vrijdag vrij :)

Afgelopen week was er een presentatieavond georganiseerd door de ESN. Dit is een organisatie die allerlei activiteiten organiseert voor Erasmus studenten. Daar hebben we weer wat mensen ontmoet (sjezus wat veel duitsers zijn hier). Met deze organisatie gaan we komende zaterdag naar Valladolid, waar we naar de primark en de Ikea gaan haha, en ook de stad gaan bezichtigen. Vanavond weer party :)

Besos