Paseo por España y Fallas en Valencia - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu Paseo por España y Fallas en Valencia - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu

Paseo por España y Fallas en Valencia

Blijf op de hoogte en volg Marijke

20 Maart 2014 | Spanje, Salamanca

Hola, ben ik weer na 2 weken!

Het weekend van vorige week waren de ouders van Amandine er en mijn ene huisgenootje zat in Lissabon, dus toen heb ik veel met Liv gedaan, zoals naar de stad, iets op plaza mayor drinken en.. een fiets huren. Zaterdags gingen we naar Ledesma fietsen. Het was een heeeeel klein dorpje, maar wel mooi. Er waren 2 hele ouden bruggen en er was eigenlijk maar 1 restaurant. Daar waren we even geweest en toen maar weer snel terug, want over de heenweg hadden we al zo'n 3 uur gedaan. We fietsten niet als slakjes, maar Ledesma ligt ongeveer 30/35 km ver weg + de weg tussen Salamanca en Ledesma is nogal heuvelachtig. Ik zal eerlijk zijn, op de terugweg zijn we een paar keer afgestapt, omdat omhoog lopen zelfs sneller ging dan fietsen. Jeetje wat was dat een tocht zeg, nooit meer, als ik er aan denk, doen mn billen alweer pijn.

We hadden de fiets voor het hele weekend, maar zondag zagen we er toch maar vanaf. Het was super weer dus zijn we naar de rivier gegaan en daar in de zon gezeten. Daarna wilden we iets gaan drinken op plaza mayor, maar alle terrassen die in de zon stonden waren helemaal vol. Ergens anders nog wel een plekje gevonden. Je betaalt hier wel vaak wat meer als je op het terras zit ipv binnen, maarja die ene euro maakt dan ook niet uit als je lekker in de zon kan zitten. 's avonds zijn we nog naar een cervecería geweest, daar krijg je je biertjes in een bucket en die zien er kei leuk uit en er hing dat je die kon kopen voor 2 euro. Dus ik vroeg ernaar, maar dit waren de nieuwe buckets en je kon alleen de oude kopen, maar die waren gewoon wit. Plan A, vaak zat langs gaan, vriendjes maken en toch eentje mogen kopen, Plan B aan t eind van t semester meenemen ghehe. Plan A is al goed op weg, want 3 dagen later zaten we er alweer tot sluitingstijd. Volgens mij vonden ze het nog best gezellig ook, want zij waren al aan het opruimen en we waren nog als enige in de bar en we mochten nog een emmertje :) De volgende dag had ik jammer genoeg wel om 9 uur college, maar ik kon iets langer slapen want ik kon niet douchen want het warme water deed het niet. Dat had onze eigen Duitse ingenieuse gelukkig snel gefixt, dus no problemo.

Vorig weekend heb ik een bezoekje gebracht in het mooie Valencia van donderdag tot zondag. 4 meisjes van mijn studie in Nederland zitten hier nu, dus mocht ik heel lief bij Anouk slapen. Ik heb wel een paar kleine probleempjes gehad met de bus, maar dat is gelukkig goed gekomen. eerst donderdag ochtend, bleek dat ik mijn aansluiting niet zou halen in madrid, dus moest ik snel een ander ticket regelen. Dat kon daar gelukkig, maar daardoor moest ik wel 2 uur in Madrid wachten. Tijdens de tussenstop tussen Madrid en Valencia stonden er allemaal dezelfde bussen en was ik eerst in de verkeerde gestapt. toen ik zag dat er iemand op mijn plek zat, dacht ik huh en moest ik mega hard lachen. Maar toen ik uit de bus stapte, kwam er al een meisje naar me toe die ook eerst in die bus was gestapt, dus ik was niet de enige. In Valencia aangekomen, moest ik nog 2 metro's nemen, wat echt veel makkelijker was dan ik had verwacht, en kwam Estelle me ophalen. 's avonds zijn we bij Mexicanen thuis gaan eten. Een jongen had voor ons gekookt, wraps met een spiegelei en met nog stukjes ham, groentes en aangebrande banaan. Daar zijn we gebleven en later met hen naar een club gegaan, was heel gezellig!

De volgende dag heb ik eerst met Anouk 'wie is de mol?' terug gekeken om een beetje bij te komen van de avond ervoor. Daarna zijn we met Tessa de stad ingegaan en hebben ze me vanalles laten zien. Valencia zelf is al erg mooi, vooral het belles artes y ciencias, maar nu zag het er nog leuker uit door alle poppen die door de stad verspreid overal te vinden waren. Die zijn echt super mooi gemaakt, als je er een foto van ziet lijkt het net een tekening. later zijn we eerst naar de lichtshow gegaan met zn alle en met nog een Nederlands meisje die zij daar hadden leren kennen. Bij de lichtshow was het echt mega druk, maar was ook heel mooi. Daarna zijn we uit eten geweest en had ik alleen calamares op, want ik zat nog vol van het eten van smiddags.

De zaterdag hebben we de hele dag op het strand gelegen met iedereen en nog 3 andere Nederlandse meisjes. Het was echt heerlijk weer, en ja er is geen strand in Salamanca dus moest er goed van genieten ;) 's avonds eerst op een terrasje gezeten en daarna naar de brug gelopen, omdat daar het vuurwerk om 12 uur zou beginnen. Dat begon pas, zoals het hoort in Spanje, een uur later. Veeeeel mooier dan in Nederland en het was zoveel, ik dacht echt wanneer is het op. Door heel de stad stonden ook overal witte tentjes, die na het vuurwerk open gingen. We zijn toen bij een tentje gebleven. Je staat dan te feesten, wat normaal een speeltuin in haha, de tent is de bar en buiten stond een DJ muziek te draaien. Toen dat afgelopen was, zijn we naar huis gegaan, zodat ik de volgende dag nog iets aan mn laatste dagje zou hebben.

Zondag heb ik lekker met Anouk nog een uurtje bijgeslapen op het strand en moest ik daarna terug richting Salamanca. In de bus zat ik naast een Duitser, maar hij had nog niet zo lang spaans, dus was het makkelijker om engels te praten. haha ik heb nog nooit zo slecht engels gepraat, er kwamen namelijk de hele tijd spaanse woorden doorheen, spenglish noemen ze dat. "I live en una casa with four chicas", heel mooi ja. In madrid net mn aansluiting gehaald, omdat we in de file hadden gestaan en daarna was ik weer safe home.

Maandag hebben we bij een duits vriendinnetje risotto gegeten en er was een open podium waar zij daarna naartoe ging, dus wij gingen mee. maar dat was echt retesaai haha er werden allemaal lezingen gehouden en amandine viel bijna in slaap, dus daar waren we weggevlucht en naar Plaza Mayor en de chupetería. Verder niet zo heel veel gedaan deze week. Gisteren op plaza mayor wat gedronken met meisje uit Finland en een frozen yoghurt ijsje gehaald, daarbij mocht je onbeperkt aantal toppings kiezen, aaaaah jam jam. en 's avonds met Amadine de film mannenharten gekeken. We hebben ook een kaartje gekocht om mee te reizen met een organisatie naar Granada, Cordoba en Sevilla in april en we zijn van plan om zaterdag naar Ávila te gaan. Dat zullen jullie volgende week ofzo wel weer horen, maar ik heb nu nog 4 uur college, dus hasta luego! xxxxxxxx